راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی فرهنگی جهادی برای توسعه و پیشرفت اقتصاد ایران است

راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی فرهنگی جهادی برای توسعه و پیشرفت اقتصاد ایران است

راهبرد نجات اقتصاد ایران ( 566 ) نه شبه جزیره کریمه مال روسیه میدانیم نه تایوان جزئی‌‌ از چین؟

سخن همان است که امام علی (علیه السلام ) گفت سنگ را به همان سمتی پرتاب کنید که از همانجا آمده است .

 رُدَّ الْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جاءَکَ فَاِنَّهُ لا یُرَدُّ الشَّرُّ اِلاّ بِالشَّرِّ

لغات شر نشان دهنده آنست که بدی را با بدی باید پاسخ داد وگرنه دشمن  را گستاخ کرده و دوست هم از راه بدر می کند خوبی را که از حد گذشت برای خودش حساب ناگوار باز می کند.

وقتی روسیه و چین خلاف منافع ملی ما با همسایگان می نشینند و بیانه مشترک  صادر می کنند باید در نظر داشته باشند هم پیمانی و هم کاری چک سفید برای انجام  هر کار زشتی نیست.

همگان می دانند که چین و روسیه چقدر به چین واحد و کریمه قلمرو روسیه حساس هستند لذا اعلام رسمی ایران نسبت به عدم پذیرش هر دو دقیقا پرتاب سنگ به همان جای است که از آنجا امده.

متاسفانه دولت در سیاست داخلی کسری بودجه و تورم ضعیف و ذلیلانه عمل کرده لذا قادر نیست موضع گیری قاطع در موارد اینچنینی اتخاذ کند؟

اما راجع به این سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی این سه جزیره از جزایر ایرانی مستقر در خلیج فارس هستند که فقط جزیره ابوموسی مسکونی بوده و تازه آنچه مطرح می شود اینست که این سه جزیره متعلق به شارجه هستند شیخ شارجه یا شیخ قاسمی خود بیشتر مدعی نبود این شیوخ دیگر امارات بخصوص ابوظبی روی این جزایر مانور می داد  قابل ذکر است که خود شیخ قاسمی ایرانی اصل و اهل قشم می باشد خود بارها به آن اعتراف کرده هنوز طایفه قاسمی در قشم زندگی می کنند؟

ظاهرا در زمان شاه هم این جزایر و حاکمیت آنها زیاد مسئله مهمی نبوده و هیچوقت هم جدی تلقی نشد.

اما بعد از انقلاب این موضوع برای دیگران بخصوص آمریکایی ها مهم شد.

یک انگیزه برای شانتاژ علیه ایران مطرح و بکرات از آن استفاده شد؟

خوب از آمریکا انتظاری نیست اما از دوستان چینی و روسی خیلی انتظار موضع گیری صحیح داشتیم؟

اما اکنون خیلی صریح باید ایران یک بیانه صادر کند و ارسال شود به مسکو و پکن خیلی جدی ایران منتظر است هر دو کشور اشتباه خود را جبران و بیانه مشترک با امارات و اعراب کنسل اعلام کنند وگرنه ایران از تاریخ این بیانه ای ظرف چهل روز موضع گیری خود را اعلام خواهد کرد نه تایوان جزئی از خاک چین می شناسیم نه جزیره کریمه را متعلق به روسیه؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.