راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی فرهنگی جهادی برای توسعه و پیشرفت اقتصاد ایران است

راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی فرهنگی جهادی برای توسعه و پیشرفت اقتصاد ایران است

راهبرد نجات اقتصاد ایران ( 564 ) حال مریض" اقتصاد" کشور اصلا خوب نیست ؟

آقای رئیسی مسافرت به افریقا خوب است به شرطی که در خانه مریض بدحال و مشرف به مرگ نداشته باشی؟

کدام آدم عاقلی در حالی که یک عضو اصلی خانواده اش در بدترین مریضی تمام عمر خود بسر می برد به مسافرت می رود یا به کار دیگری مشغول می شود؟

آقای رئیس جمهور شما برای این مریض کوتاهی کردید هنوز هم این کوتاهی ادامه دارد؟

او را به دیگران سپردید دیگرانی که از بد حادثه یا جاه طلبی به این خانه آمده اند برای نام نان مدعی هستند اما طبیب حاذق نیستند؟

شما اینان مسئول کردید اما آنان آنچه که باید باشند نیستند؟

ظرف 110 روزی که از سال 1402 می گذرد اتفاقاتی افتاده که مرا سخت نگران کرده است؟

بگذارید کمی برایتان تشریح کنم اقتصاد ایران بعد از تحریم و بعد از کرونا  تورم  بشدت ضعیف و کوچک شده اصلا توان و حتی قدرت سال 1401 را هم ندارد نکند شما هم باور کردی رشد هشت درصدی اقتصاد کشور ( رشد مال نفت خودرو دزدی سازی است )

نه اقتصاد عمومی و مردمی بانکها هم در سال گذشته و بخصوص سال جاری اصلا کوس خود مختاری کوک کردند کودتای اقتصادی استقلالی به نفع خود و به ضرر کشور اتخاذ کردند حنای بانک مرکزی هم رنگی ندارد ( درمانده مطلق)

حالا این بیمار در شرف مرگ که از خون ریزی خارجی ( فرار سرمایه به خارج کشور ) و خون ریزی داخلی ( فرار سرمایه از تولید و توزیع به اختفاء ) رنج می برد .

امسال با بیست مالیات مستقیم جدید  و افزایش پایه مالیات سنگین استانها مورد تهاجم قرار گرفته است .

ببینید افزایش 50 درصدی مجموع مالیات استان کردستان که خود از کمبود سرمایه گذاری رنج می برد مفهومش اینست که اداره کل مالیات استان کردستان بیاید برای هر مودی موجود یک افزایش 60 درصدی الزامی بگذارد روی میز چون چاره ای ندارد این بیست مورد مالیات جدید هم پایش در هوا است حالا سال اول خیلی بشود از آن وصول کرد ده درصد هم نیست بخصوص در مناطق کمتر توسعه یافته؟

لذا نتیجه آخر می شود فشار مضاعف بر کسبه خرد یکدفعه می بینید مالیات سالیانه یک زیر پله در شهرستان مریوان می شود 19 میلیون تومان تمام و قاطع صاحب مغازه هم دو راه بیشتر ندارد یا ببندد برود دنبال دلالی کارگری مهاجرت داخلی یا خارجی یا اینکه بماند با خدعه گرانفروشی سعی کند مالیات روزی صد هزار تومان یک جوری پرداخت کند ( روزهای موثر کاری در سال کمتر از 180 روز است )با توجه به اینکه گردش مالی خرده فروشی بعلت رکود پایین آمده فشار مضاعف را پذیرا شود ؟

هم اکنون گزارشاتی از تحصن و اعتراض در شهرهای کردستان آذربایجان سیستان به افزایش مالیات در رسانه ها داشته ایم ؟

حالا اگر این اعتراضات جمعی خیابانی و صنفی شود با یک شورش ناخواسته دیگر روبرو خواهیم بود که کنترل آن بسیار سخت است شاید هم غیر ممکن باشد.

گرانی مواد غذایی از روزانه به ساعتی تغییر فاز داده و همچنان با سرعت ادامه دارد؟

من شواهدی قطعی از دخالت خارجی در تشدید این موضوع در رسانه ها ی داخلی دارم که بسیار مسموم و سررشته CIA , انگلستان در آن به چشم می خورد .

بگذارید یک موردی که اخیرا در کشور اتفاق افتاده و کل رسانه ها و حتی مجلس و دولت در آن پایشان لغزید اشاره کنم تا موضوع روشنتر شود

بعد از کرونا در غرب اتفاق نامیمونی افتاد و سیستم بهداشتی غرب از هم گسیخته شد دولتهای غربی با کمبود شدید پرستار و پزشک روبرو شدند برای مواجه با کمبود چاره کار در کار رسانه ای دیدند.

لذا درست در اوج کرونا شاهد بودیم که هجمه ای شدید علیه نپرداخت مالیات پزشکان در رسانه های اصلاح طلب شروع شد و بتدریج پای رسانه های اصولگرا و مجلس هم در آن باز شد بعد از مدتی شاهد موضع گیری شدید وزرات بهداشت و دولت در این مورد شدیم.

جو آنقدر بالا گرفت که حتی مسئولان وقت یک به یک در بازی شرکت کرده و یک جو ضد پزشکی حتی ضد سازمان بهداشتی کشور در ایران مصر مراکش تونس عراق و شماری از کشورهای آسیایی افریقایی که پزشکان مطرح داشتند بالا گرفت.

حالا درست اینجا بود که پیامک های غربی آمریکایی شروع شد برای شکار پزشکان حتی پرستاران شغل عالی بیمه مسکن درست اینجا بود که مشخص شد چرا سفارت آلمان انگلیس ......... مشغول ثبت شماره موبایل های متخصصین رشته های مختلف و ارسال آن به خارج از کشور هستند؟

خود شما میدانید شمار پزشکان و پرستاران مهاجرت کرده در این سه سال چقدر افزایشی بوده است؟

از یک سمت خودمان در بازی که غرب پهن کرده وارد می شویم از سمت دیگر خود زیان نادانی متحمل می شویم؟

در حالیکه گرفتن یک مالیات ناچیز از پزشکان نیاز به جو سازی رسانه ای نبود بلکه نیاز به فرهنگ سازی بهداشتی روانی رایزنی درون سازمانی داشت.

حالا هم همین موضوع افزایش مالیات دقیقا دام جدید غرب است برای سکته کردن اقتصاد ایران بازی که رسانه ها درآن گول خوردند چقدر مقاله نوشتند که مالیات کارمندان دو یا چند برابر کسبه یا طلا فروشان است؟

از یک سمت دولت کسر بودجه داشت نیازمند از سمت دیگر فشار مالیاتی تسریع کننده ورشکستگی و زمین گیری کامل ایران است.

از سمتی فشارها اثر کرده اینک موقع نتیجه گیری است موقع شناسی دشمن است.

بعد هم سیل پیامک ها از راه می رسد اقامت دائم در استرالیا در نیوزلند در ........ برای متمکنین صنوف و عمد فروشان متخصصین ؟

آقای رئیسی حال اقتصاد اصلا خوب نیست مردان شما زود باور ناپایدار کم اطلاع و ناوارد هستند.

بیمار در حال خون ریزی برای خون دادن می برند؟

بیمار در حال سکته را با شوک پرداخت سهم تراکنش سهم عوارض سهم بیمه افزایشی سهم گردش مالی در بانکها سهم شهرداریها و......... مختلف مواجه می کنند؟

حالا مشخص و قطعی است که غرب می خواهد این بیمار سکته کند و تیم شما دارد همین ماموریت دارد انجام می دهند؟

اگر این بیمار سکته کند اولین فوتی آن شخص رئیس جمهور خواهد بود نه فوت جانی بلکه فوت سیاسی؟

دومین فوتی فوت جریان اصول گرایی خواهد بود  برای ابد؟

اما اصلی ترین فوتی وحدت و انسجام کشور خواهد بود.

آقای رئیس جمهور سعی می کنم در لفافه سخن بگویم می فهمید چه گفتم اگرنه بازخوانی کنید یا دستور دهید برایتان لغات به لغات ترجمه کنند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.