راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی فرهنگی جهادی برای توسعه و پیشرفت اقتصاد ایران است

راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی فرهنگی جهادی برای توسعه و پیشرفت اقتصاد ایران است

راهبرد نجات اقتصاد ایران ( 306 ) خلاصه ای از این 300 مقاله گذشته را مرور می کنیم.

مدتها بود فکر می کردم که یک گزارش خلاصه از این 306 مطلب گذشته ارائه کنم اما هر بار مشکلی پیش می آمد یا وقت بررسی مطالب گذشته نبود این تعطیلات آخر هفته این فرصت طلایی را در اختیارم گذاشت تا با 12 ساعت کار این 306 مطلب گذشته را مرور کنیم اگرچه خیلی دقیق نیست اما یک بررسی اجمالی را در اختیار شما می گذارد. شماره های مطرح شده شماره راهبرد مربوطه هستند گاهی جلو یک مطلب چندین شماره قرار می گیرد مفهومش اینست این مطلب در این راهبردها بحث شده است.

الزاما همه راه حل ها یکسان نیستند اگرچه از وحدت رویه استفاده می کنند اما چون طی دو سال نیم نوشته شده اند برای مقاطعی که شرایط بیرونی تغییر کرده راه حل های مختلف مطرح شده است .

گاهی شماره بعضی از مقالات در این خلاصه مطرح نشده علت اینست که آن مقاله در مورد یک مسئله جزئی بحث شده یا توضیح سیاسی است یا تکرار و توضیح همین مطالب اصلی که در ذیل می بینید.

1- توضیح دادیم این راه حل اقتصادی چطور شروع می شود ( چهار چوب و اقدامات اساسی )

2-راجع به بانک توسعه اسلامی و بایدهای آن سخن گفتیم

3-تعلیق قوانین معمولی برای مواقع بحرانی پیشنهاد کردم

7-توصیه کندن یک کانال کشتیرانی از سواحل مکران تا دریای خزر بررسی کردم

8- الزام سیاست صنعتی مستقل توضیح دادم

10- تقاضای پایان رانت ارزی مطرح کردم

12- اصلاح سیستم بانکی مورد بحث قرار گرفت

13- پیشنهاد اصلاح قوه قضیایه 

14- تقاضای تغییرات در مجلس شورای اسلامی ایران

15- تقاضای تشکیل اتاق فکر برای جمهوری اسلامی ایران 

16- تشکیل بانک اطلاعات از نیروهای خودی و توانایی های ایرانی ها و اینترنت ملی 

18-19 تحول در بیمه و سازمانهای بیمه ای و شرکت های بیمه مطرح کردم

20- لزوم شایسته سالاری بحث کردم

29-لزوم خروج اقتصاد از دست دولت بررسی شذ و الحاق آن به زیر مجموعه رهبری

30- تغییر نگرش ملی و شخصی ایرانی ها را مطرح کردم

35-ساخت رشته کوه مصنوعی مطرح کردم

36-توطئه خارجی اولین مشکل اقتصاد مطرح کردم

37-لزوم تشکیل لشکر و ارتش سایبری مطرح کردم

38-لزوم تهاجم اقتصادی مطرح کردم

43-70-80-117-123-125-144-در تمام این مقالات بی برنامگی دولت و پیشنهاد جدید مطرح شد

45- چرایی استقبال غرب از دولت روحانی بررسی کردم

47-نسبت به شباهت سیاست اقتصادی دولت روحانی با احمدی نژاد اخطار دادم

50-پیشنهاد بیمه کردن سرمایه گذاری خارجی را با ماده 333 مطرح کردم

55-پیشنهاد محدود سازی مصرف ارز در تاریخ 20/5/1396 مطرح کردم و لزوم اتخاذ آن

56 - پیشنهاد به مجلس برای رای اعتماد به دولت برای برنامه نه شخص مطرح کردم                  60-59- نسبت به بحران بانکی و سونامی گرانی هشدار دادم.تاریخ مقاله 24/5/1396

61- به فقدان رهبری در اقتصاد هشدار دادم

63-62- صرحتا درخواست دخالت رهبری در اقتصاد خواستار شدم این درخواست هم طبق قانون شرع و هم قانون اساسی امکان پذیر است

64-نسبت به رشد سرطانی فساد اخطار دادم

65- مختال فخور نوشتم این قسمت بسیار جالب و تاسف انگیز است بخصوص اگر بدانید این مختال فخور پرده از پوچ بودن تمامی مقامات مسئول دارد ( حداقل قسمت اعظم آنها )

به نظر خودم این مقاله فخر و سرفصل تمامی نوشته های این وبلاگ است امیر کبیر نوشته های من است.

69-فاتحه نفت را خواندم کسی گوش نکرددر تاریخ 3/6/1396

71-پیش بینی کردم رویایی با ایران از سنگر اقتصاد خواهد بود در سال 1396

77- اخطار به بانک مرکزی ( سیف) همچون مترسک بی عکس العمل هستید

78-79-بانکداری اسلامی بررسی کردیم در دنیا و ایران

81-راجع به بمباران اقتصادی ترامپ هشدار دادم سال 96

83-85-هشدار به نسخه دولت برای اقتصاد ایران و عواقب آن

86- اخطار برای گرفتن وام خارجی توسط دولت روحانی مطرح کردم

90-کمین غرب برای اقتصاد ایران توضیح دادم

95- اخطار به رشد پوپولیسم در دولت دادم

102-یارانه کالای پیشنهاد دادم توضیح اینکه الزام آن را متذکر شدم در تاریخ 14/7/1396

106- اخطار به اقتصاد دولتی و احتمال سقوط آخرین دولت 

107-109-141-156-162-168-200-عدم کارآیی برجام چه قبل از خروج آمریکا چه بعد خروج یادآور شدم

108 - شکست آموزش پرورش و عالی و حتی حوزه در پرورش نیروی کارآمد و مورد نیاز برای جمهوری اسلامی شرح دادم

110-111-عدم کارآیی مجلس بخصوص در اقتصاد مطرح کردم در سال 96

113-114- اقتصاد بدون نفت برای هم اکنون توضیح دادم

118-119-توضیح دادم که ایران قادر است دلار به خاک سیاه بنشاند

121-120به نقش مخرب رسانه ها اعتراض کردم ( خصوصا روزنامه ها)

124-به توطئه بانک جهانی در ایران پرداختم

126- به بیسوادی مطلق مسئولان و مدیران هشدار دادم

127-چالشهای 40 گانه اقتصاد ایران برشمردم

128- لزوم تغییرات در سازمانهای امدادی ایتام یادآور شدم

129- نسبت به افزایش بی حد بدهی های دولت اخطار کردم که طوفان بدهی و تورم و نا امیدی بدنبال دارد در تاریخ 19/8/1396

130 به خیانت های جناحی در مورد اقتصاد اشاره کردم

131-اخطار برای صندوق های بازنشستگی دادم

133-134-135-برای زلزله استان کرمانشاه و لزوم چگونگی کمک موفق توضیح دادم

136- به باقی ماندن سرزمین سوخته از اقدامات دولت روحانی هشدار دادم

137-نسبت به در خطر بودن امنیت ملی به خاطر بیکاری و فقر و بی اعتمادی به دولت اخطار کردم

138-فاجعه تعطیلی های مکرر و بین التعطیلی هشدار دادم

139-عدم حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر مجلس اقتصاد بحث کردم

145-142-افزایش شدید تورم قبل از وقوع هشدار دادم

143- نسبت به بودجه 97 و کسری آن هشدار دادم

148- افزایش قیمت ارز بررسی کردم

150-149-147-151-برجام و خروج آمریکا و پیشنهاد خروج ایران طی چند ماه طرح کردم

153-خائن بازار ارز معرفی کردم

157- بحران بی اعتمادی به دولت روحانی مطرح کردم

160-به اقتصاد لیبرالی دولت پرداختم اعتراض کردم

172- اخطار دادم از تهدید مالیاتی دولت استفاده نکند باعث تشدید خروج سرمایه می شود

173-اخطار برای تحمل مردم دادم

183- نسبت به تقلید کور کورانه دولت از این راهبرد برای ارز مطرح کردم بعضی را فقط اجراء می کرد

189-برای حل مشکل اقتصاد و ادامه انقلاب هشدار دادم

194-دفاع از مرزهای پولی و مالی با ابزاری ساده توضیح دادم.

از شماره 195 مجبور شدم تحلیل های سیاسی در این راهبرد منتشر کنم چون نقش سیاست بخصوص سیاست آمریکا و غرب در اقتصاد ملی به شدت افزایش یافت

199- مرصاد ارزی با 28 راه مقابله مطرح کردم که اکثرا توسط بانک مرکزی اجرایی شد.

206 نامه 38 اقتصاد دان چاپ و تایید کردم

210 تقاضای اعلام وضع فوق العاده اقتصادی مطرح و بررسی کردم

215- راجع به رکود سنگین اقتصادی اخطار کردم

217- واگذاری صید در جنوب به کشتی های چینی خلاف قانون اساسی دانستم

224- فقدان دادگاه قانون اساسی متذکر شدم

225-226=232-236233-نسبت به بازار ارز هشدار و راه حل مطرح کردم

227-نسبت به افزایش شاخص فلاکت هشدار دادم

230 یک بار دیگر نسخه اقتصاد غارت شده را بررسی کردم ( راه حل اساسی و الزاماتی که باید اجراء شود.

246-پیشنهاد برای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دادم

250-251-سیاست اصرار به اروپا را بی فایده دانستم

253-نسبت به بودجه 98 اعتراض کردم

255- نسبت به نجات دولت ایران از دست رجال سیاسی بحث کردم

267-چالشها و راه حل های اقتصادی برای سال 98 مطرح کردم

271- پیروزی اقتصادی تضمین می کنم اگر؟

این خلاصه ای از این 306 مقاله بود با توجه به تاریخ ثبت شده هر یادداشت می توان پی برد هر مشکل قبل از وقوع اخطار دادم راه حل دادم ( اگرچه منکر نیستم ممکن است اشتباه کوچکی هم داشته باشم اما ستون فقرات این راهبرد بدون نقص و با آِینده نگری نوشته شده است بخصوص قسمت 271 و تضمین آینده اگر با من بیایید)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.